Az esküvő(tervezési) stressz csalhatatlan jelei

Honnan tudod, hogy az esküvőd szervezése kezd túl sok lenni? Összeszedtünk 5 egyértelmű jelét annak, hogy a tervezésre inkább a stressz forrásként tekintesz, mintsem egy örömteli feladatra.

1. Megszökni és titokban egybekelni egyre jobb ötletnek tűnik. Te is, és a vőlegényed is egyre többet viccelődtök (vagy mégsem) azon, hogy mennyire egyszerűbb lenne, ha elutaznátok a Világ másik felére, és ott titokban összeházasodni. Az extravagáns esküvő ötlete iránti lelkesedésed, mintha kezdene elhalványodni az idő múlásával…

 

2. Elkezdtél rohamosan fogyni, anélkül, hogy tudatos lenne. Néha a súlycsökkenés a magas stressz-szintnek köszönhető. Előfordul néha az emberrel, nem ritkán az esküvője szervezésének időszakában, hogy elfelejt, vagy nem jut idő enni. Az éhség fokozott stresszt és hangulatingadozást is okozhat, ezért gyakorlatilag szinte folyamatosan ingerlékeny állapotba kerülsz ilyenkor.

3. Nem emlékszel már rá, hogy mikor töltöttél el minőségi időt a pároddal. Szögezzük le, hogy egy szobában tartózkodni kettesben nem meghitt időtöltés. Főleg akkor nem, ha akkor is az esküvő a téma, vagy legalábbis mindig szóba kerül, esetleg még vitát is generál néha. Próbáld meg felidézni, hogy mikor voltatok utoljára romantikázni, vagy csak spontán kiruccanni valahova. Ha nehezen megy, figyelj az intő jelekre!

 

4. A halogatás a legjobb barátod lett. A mindennapi tennivalók listája egyre hosszabb, és mégis egyre kevesebbet csinálsz meg belőlük. Az esküvői teendők gondolatától is elmegy a kedved és megterhelőnek érzed az ügyintézést, ezért inkább halogatsz és menekülsz bármi elől, ami ezzel kapcsolatos.

5. Kezded megkérdőjelezni a saját döntéseidet. A határozatlanság specialistájává váltál. Elkezdted újra kitalálni az esküvő stílusát, újraírni a meghívottak és a szolgáltatók listáját, stb. Az esküvővel kapcsolatos bármilyen döntéshozatal annyira megterhelőnek tűnik, hogy inkább nem is akarsz semmivel sem dűlőre jutni.

 

Az esküvőszervezés egyértelműen egy nagyon stresszes folyamattá tud válni, hiszen hacsak nem szakmabeli az ember, akkor is ideális esetben egyszer jön el az életében ez az esemény, mely nagyon nagy összeszedettséget és koncentrációt igényel. Életed egyik legszebb napjaként szeretnél rá visszatekinteni, de amíg nem juttok el ide, addig okozhat a sok apró részlet némi fejfájást. A fenti ’tünetek’ után lássuk, hogy mivel tudod kicsit oldani a feszültséget, hogy könnyedén túllendülj azon a néhány hónapon, amíg nem érkezik el a Nagy Nap.

 

1. Tarts szünetet. Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy kiszakadj a stresszből az, ha egyszerűen félreteszed egy picit a szervezést. Tarts egy kis szünetet, foglalkozz csak magaddal, utazz el valahova, vagy csak egyszerűen igyál meg egy jó kávét a legjobb barátnőddel. A lényeg, hogy az esküvő szóba sem kerüljön, csak koncentrálj magadra.

2. Menjetek el egy romantikus vacsorára a vőlegényeddel. Ha Te pont az a lány vagy, aki a stressz miatt nem tudatosan fogyott pár kilót, akkor meg kell tervezni az étkezést minden napra. Minden héten legalább egyszer jelöljetek ki egy estét, amikor étterembe mentek (nem feltétlenül kell a legpuccosabb helyre) vagy közösen főztök valamit, és ezzel együtt már a minőségi idő eltöltésén is sokat tudtok javítani.

 

3. Határozzatok meg ’esküvő-mentes’ napokat a pároddal. Nyilván az ember a szabadidejében foglalkozik ezzel, munkaidőn kívül, amikor a párjával együtt van otthon. Ahhoz, hogy ne az esküvőszervezés határozza meg minden közösen töltött percnek, csináljatok időbeosztást, hogy mely napokon kell ezzel foglalkozni, és mely napokon még a nevét se említsétek.

 

4. Szabadulj meg a telefonodtól 24 órára. Bár nehéz elszakadni a telefonunktól manapság, de néha nem árt kikapcsol(ód)ni. Egyrészt a segítőszándékú ismerősök árasztanak el mindenféle ’szuper’ ötletekkel időről-időre, másrészt, ha sokat böngészünk mindenféle esküvői oldalon és blogon, akkor a hirdetések között akaratlanul is belebotlunk ilyen tartalmakba. Megszabadulni a telefonunktól egy kis időre erősen csökkentheti a stressz szintünket.

5. Tarts wellness napot. Ehhez nem feltétlenül kell rögtön felkeresned a legközelebbi fürdőt, akár otthon is foglalkozhatsz magaddal egy picit. Sajnos a stressz bármilyen formája károsan mutatkozhat meg rajtunk mind fizikailag, mind érzelmileg. Kényeztesd magad egy picit egy kis manikűrrel, pedikűrrel, masszázzsal vagy valamilyen arcpakolással. A tested és az elméd is megérdemel egy kis törődést, különösen az esküvő előtti időszakban.

Ha mindezek ellenére kétségeid vannak, hogy külső segítség nélkül nehezen tudod megszervezni a Nagy Napot, akkor a legkézenfekvőbb, ha beszerzel egy Skicc Esküvői Tervezőfüzetet. A füzetben hónapokra lebontva szerepel minden teendő, átláthatóan és logikusan szerepelnek a listák, inspirációk és hasznos tudnivalók. Vásárlás itt.